torsdag 13. september 2012

Hvordan kan noen ha så god råd på barna sine?

http://www.an.no/nyheter/article6235068.ece


I 2012 i verdens rikeste land der de mest opplyste i verden bor kjører noen rundt i en bil med et spebarn på fanget! Jeg er sjokkert, jeg er sint og jeg er trist. Hva i allverden er det som får sjåfør og passasjer her til å tenke at dette er greit? Dette lille barnet kan på ingen måte påvirke sin egen sikkerhet. Det er 100% avhengig av at de som er dens omsorgsperson(er) og at de tar oppgaven på alvor. Hva får voksne mennesker til å gamble med barns liv?

I vår kaosverden er det mye som er på halv tolv og mye som ikke er slik det bør være men aldri, ALDRI har vi, eller kommer vi, til å gamble med våre barns liv i trafikken. Sikring av barn i bil er så utrolig enkelt og er den aller beste forsikring når man kjører rundt med det mest dyrebare man har.

Jeg forundrer meg også over konsekvensene dette fikk. 6000 i bot og det er det? Hva er det med straffenivået i dette landet? -Førekortbeslag og direkte rapport til barnevernet mener jeg. Har har ingen forståelse for at det er mulig å gjøre noe slikt og kommer ikke på noen forklaring som kan være i nærheten av brukbar. Hvem skal sørge for våre barns sikkerhet om ikke vi gjør det?

2 kommentarer:

  1. Huff, trist. Man kan jo og lure på hva de gjorde ute med ungen rett før midnatt, men det kan det jo være en god forklaring på . Usikret og på fanget derimot er det INGEN unnskyldning for.

    SvarSlett
  2. Nei, jeg kan ikke forstå hvordan man kan ta slike sjanser. Har man ikke stol å sikre barnet i, da får man rett og slett la vær å forflytte seg i bil. En trist historie.

    SvarSlett