torsdag 27. september 2012

Kaospiloten flyr alene!

Som kanskje noen har fått med seg har vi en lunefull, småarrogant Saab. I dag har denne tatt meg til selveste Bodø uten problemer. I den anledning skal den jaggu få æren av å bli avbildet på kaosbloggen!
Pent parkert slik at den ikke har noen grunn til være ufin når jeg skal hente den igjen.

Etter parkeringen tok det 7 minutter å gå til flyplassen(hadde 12,7 kg koffert) og på flyplassen tok det  i underkant av 5 min å kvitte seg med koffert. Med andre ord hadde jeg god tid til å ta meg en matbit og en god kopp kaffe.







Vel, på vei opp rulletrappen så alt bra ut, bade behovet for vått og tørt skulle være mulig å stille. Jeg må innrømme at det ikke var dette jeg ønsket å bli møtt med da jeg kom opp trappen.

Ja! Jeg var både sulten og tørst! 
Det viste seg at Narvesen -som for anledningen er flyttet ned i 1.etg var det eneste alternativet. For de som kjenner meg -og Narvesen, vet at ernæringsmessig er ikke vi bestisser. Bare for å ha det sagt, det er lenge siden jeg har smakt så stygg kaffe! Frøbaguetten vil jeg ikke snakke om.... 

Vel ombord på SAS flight husmorferie fant jeg setet mitt og en lur. Husker faktisk ikke sist jeg slumret på denne tiden av døgnet. Måtte være siste tur med SK husmorferie. På Gardermoen landet vi 25 min før rutetid. Godt gjort av SAS ettersom flyturen Bodø-Oslo tar 1.30. Vell done Kaptein whats-his-face og hans besetning! 
En obligatorisk tur innom tax-free med den obilgatoriske tyggishamstringen var det fortsatt god tid til flyet videre skulle gå. Å hva fant jeg da? Jo, jeg fant et langt, delikat rullebånd med fersk SUSHI! 
Gjett om jeg ble glad! 
Sushi er uten tvil en av mine store laster og lidenskaper, bare så synd vi ikke har dette på Inndyr. Kanskje kafé Heimsjyen kunne vurdert det? Det er iallefall så vanlig og populært at selv de to guttene som gikk forbi der mens jeg spiste hadde kjempelyst på shushi. Om det bare er at den oppvoksende generasjon ikke kan si SU men må si SHU eller om de var så små at de ikke hadde ferdig utviklet språk enda skal jeg ikke spekulere i, men lyst på SUshi, det hadde de! 

Kaospiloten fløy seg velberget videre til den svenske hovedstad og nå er det tid for å sjekke ut staden! 

Syns jeg er flink, for jeg har bare nestengrått to ganger på turen, den ene gangen da den lille gutten som satt foran meg sovnet på sin mors skulder da vi ventet på å få gå av flyet. Den andre gangen var rett etterpå da jeg så at hun var gravid og at den lille søte gutten snart skulle bli storebror.

God torsdag fra kaosmamma uten patruljen sin! 




2 kommentarer:

  1. Heia vennen, lykke til med ny blogg, denne blir morsom å følge... hils leinirannsóknarløgreglumanninum.. Klem fra jenny (denne gangen fra Færøyene)

    SvarSlett